Årets bästa tidningsannons!

Den resande tomaten vann två förstapris i reklamtävlingen Skålen 2012. Handelsträdgårdsförbundets och producentorganisationen ÖSP:s tidningsannons blev favorit hos både expertjuryn och allmänheten. Vinsten har tillkännagivits i Hufvudstadsbladet.

Skålen är en årlig designtävling för finlandssvensk reklam. Juryn består av 5–7 reklam- och marknadsföringsexperter. Alla som läser Hufvudstadsbladet, Västra Nyland, Borgåbladet och Östra Nyland kan delta i allmänhetens omröstning.

Överlägsen favorit

Vinnaren utsågs bland tolv annonser. Tomatannonsen fick hela 43 procent av allmänhetens röster. Juryn beskrev annonsen som tydlig och tankeväckande: den väl genomtänkta helheten var mer än en summa av sina delar, och annonsen andas kreativitet.

Den prisvinnande tomatannonsen ingår i Handelsträdgårdsförbundets och ÖSP:s gemensamma kampanj som inleddes 2011 och som strävar till att fästa konsumenternas uppmärksamhet på den finländska växthusproduktionen och dess positiva effekter. Se de övriga annonserna i kampanjen här!

Kampanjen har skapats av Mainostoimisto SST Oy från Åbo.

Information om oss

Syftet med webbsidan ”Rent inhemsk” är att öka kunskaperna om den inhemska växthusproduktionen och främja användningen av inhemsk gurka, tomat, paprika, sallater och örter. Den inhemska växthusodlingen erbjuder fördelar som färskhet, renhet och sysselsättningseffekt.

Kampanjarrangör: Handelsträdgårdsförbundet rf

Verksamhetsledare Jyrki Jalkanen
tfn 0400 800 268
jyrki.jalkanen@kauppapuutarhaliitto.fi

Läs mer om finansiärer på Handelsträdgårdsförbundets hemsida.